יש קליטה בחריש – ראיון אישי עם מנהלת הקליטה וההסברה החדשה של העיר

מגזין חריש סיטי שמח להציג לרוכשים ותושבים העתידיים בחריש את מירי רחמים, שהחלה לאחרונה את תפקידה כמנהלת מחלקת הקליטה וההסברה של המועצה המקומית חריש

מירי היא הכתובת הרשמית במועצה לכל מי שמתעניין בחריש, זקוק לסיוע בתהליכי הקליטה או רוצה לקחת חלק בעשייה סביב התפתחות העיר החדשה. מוזמנים להכיר…

 

מירי, ספרי לנו איך התגלגלת לחריש

הסיפור שלי עם חריש החל כבר לפני כ-7 שנים, בזמן שעבדתי ככתבת ועורכת בעיתון באזור זכרון יעקב. בתקופה ההיא סיקרתי את המאבק שהובילו חמי בר-אור ותושבי חריש כנגד הפיכתה של חריש לעיר חרדית. בהמשך עברתי לירושלים ללימודי תואר שני אך המשכתי לעקוב מרחוק אחר ההתפתחויות. לאחר החלטת בג"ץ שחריש תהיה פתוחה לכולם, הגענו לפני כשנתיים ליום פתוח של עמותת חריש המאוחדת ופשוט התאהבנו במקום, בנוף הירוק ובאוויר הפתוח. כזוג צעיר הרגשנו שזאת הסביבה בה נרצה לגדל את ילדינו.

היום אתם עדיין גרים בירושלים, הדירה בחריש עוד לא בנויה, ואת צריכה לנסוע כל יום שעה ורבע לכל כיוון. מה המוטיבציה?

רכישת דירה בחריש לא דומה לרכישת דירה בשום מקום אחר בארץ. אנשים שקונים פה, ובכללם אני, הופכים את חריש לתחביב שלהם, כולם נדבקים בחיידק הזה של להיות חלק ממשהו חדש. יש פה המון מקום להשפיע על אופייה של העיר, לקחת חלק בעשייה, להיות חלק מההזדמנות האדירה הזאת. במצב הזה הבית העתידי שלך הופך להיות יותר מעניין מהבית הנוכחי, והקהילה המתגבשת, שמתנהלת עדיין במרחב הוירטואלי, מעניינת יותר מהקהילה שאתה כבר יודע שתיכף תעזוב. זה טבעי להסתכל קדימה, לעתיד.

זה נכון, אני מבלה הרבה שעות על הכביש ויודעת בדיוק כמה עולה הנסיעה בכביש 6, אבל זה שווה את זה. היו לי חיים נוחים בירושלים אבל אני מאמינה בחריש ורוצה להיות מסוגלת להשפיע על סביבת החיים העתידית שלי.

התפקיד שלך, כמו תפקידים רבים אחרים במועצה, לא היה קיים קודם. גם את התפקיד עצמו את צריכה לבנות ולהגדיר מהתחלה. על איזה תחומים את אחראית ומהן המטרות המרכזיות שלך?

האחריות שלי בתפקיד מתחלקת לשני תחומים מרכזיים – קליטה והסברה. בתחום הקליטה הנושאים המרכזיים הם הנגשת מידע, סיוע בבעיות פרטניות וגיבוש פתרונות כוללניים לקליטת התושבים החדשים בעיר. בטווח המיידי אנחנו משדרגים את אתר המועצה ומוסיפים תכנים שיסייעו למתעניינים בעיר וכן למי שכבר רכש בקבלת מענה לשאלות שונות שעולות. בהמשך, בכוונתי להוביל פרוייקט שבסיומו נענה להגדרה של "מועצה מקוונת". מכיוון שרבים מהרוכשים בעיר אינם גרים באזור, הנגישות לשירותי המועצה השונים דרך האינטרנט היא קריטית ותסייע רבות לתהליך הקליטה. כך לדוגמא, רישום למוסדות חינוך דרך אתר המועצה יקל מאד על מי שכיום עדיין גר במיקום מרוחק מחריש. בנוסף, אנחנו מתכננים מרכז קליטה פיזי, שיהיה "one stop shop" לתושבים החדשים בעת תהליך הקליטה. במרכז הזה ישבו נציגי המחלקות השונות של המועצה והכוונה היא לייצר תהליך קליטה חלק, מהיר ונעים ככל הניתן.

בתחום ההסברה המטרה המרכזית היא להגביר את המודעות לחריש בקרב הציבור בישראל, להתנער מסטיגמות ישנות ולחשוף החוצה את חריש המתהווה כפי שהיא כיום. כעיר פתוחה, מעורבת, המתאימה לכולם ובוודאי לזוגות צעירים ומשפחות ושתאפשר לכל אחד למצוא בה את הפינה שלו ולהרגיש בה נוח. אנחנו יוצאים בקרוב במכרז למיתוג העיר ואני צופה שבאזור חודש יוני נצא בקמפיין נרחב מאד ברמה הארצית. בתפקידי אני אחראית על הנושאים האלה וכמובן על הקשר השוטף עם התקשורת וכן עם תושבים נוכחיים ועתידיים.

מעבר לכך, ראש המועצה, יצחק קשת, הגדיר את נושא שיתוף הציבור כאחד מהדגלים המרכזיים לתקופת כהונתו והדבר בא לידי ביטוי בכל ההיבטים של התנהלות המועצה. אנו שוקדים כעת על הכנת תוכנית כוללת בנושא ובאופן טבעי יהיו לכך השלכות גם בתחומי העיסוק שלי. ציבור הרוכשים והתושבים יוזמן לקחת חלק בעשייה בכל תחומי הפעילות ולכל מי שירצה תהיה הזדמנות להשפיע על אופייה העתידי של חריש.

באופן טבעי הנושאים שהכי מטרידים את התושבים העתידיים של חריש הם חינוך ותעסוקה. מה תוכלי לספר לנו בהקשרים האלה?

בנושא החינוך, אספר תחילה כי לאחרונה בחרה המועצה מנהל חדש לאגף החינוך בשם יוסי בייר. בייר שימש ב-11 השנים האחרונות כמנהל אגף החינוך בהוד השרון והביא את מחלקת החינוך במועצה להישגים רבים. הוא מצטרף לדלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, שנבחרה להכין תוכנית אב לחינוך ביישוב. נכון להיום נמצאים בבנייה 3 בתי ספר, 16 כיתות גן ו-16 כיתות מעון. בית ספר אחד נמצא כבר בשלבי בנייה מתקדמים (קומה שנייה) וצפוי להפתח בשנת הלימודים הקרובה. גם בניית 16 כיתות הגן צפויה להסתיים לפני תחילת שנת הלימודים הקרובה וכך גם רוב כיתות המעון. אופי וזהות מוסדות החינוך השונים יקבעו בהמשך בהתאם לתוצאות מפקד אוכלוסין שאנו עורכים בימים אלה בקרב התושבים העתידיים.

בתחום התעסוקה אנו שוקדים בימים אלה על הכנת מסמך שיפרט את אפשרויות התעסוקה באזור. כביש 6 הוא מפתח מרכזי בהקשר הזה ולמעשה מרחיב את הגבולות הגיאוגרפיים של אזור התעסוקה הפוטנציאלי לתושבי חריש. בנוסף, אני ממליצה לכולם לעקוב באופן שוטף אחר דף המכרזים באתר המועצה. בתחום החינוך באופן ספציפי, חריש תזדקק לכח אדם משמעותי וכל מי שעוסק בתחום ומעוניין להשתלב מוזמן לשלוח אלי קורות חיים (פרטי קשר בתחתית הכתבה).

משהו אישי לסיכום?

אגיד רק שבפן האישי גם אני מעבירה למעשה את המשפחה שלי מאזור אחר לחלוטין לחריש. אני חווה על בשרי את המורכבויות והקשיים ומבינה לחלוטין את האתגרים. העובדה הזאת מסייעת, ועוד תסייע לי רבות להערכתי, בגיבוש דרכי הפעולה השונות לקליטת התושבים החדשים מתוך השאיפה להקל ככל הניתן. יש פה סוג של חלוציות, ולצד האתגרים והקשיים, זו זכות עצומה לקחת חלק בהקמתה של עיר חדשה בישראל ואני מאד שמחה על כך.

אני מזמינה את תושבי חריש הנוכחיים והעתידיים לעקוב אחרי פעילות המועצה באתר המועצה, בדף הפייסבוק של המועצה ואף לפנות אלי באופן אישי בכל שאלה הנוגעת לחריש לכתובת המייל hasbara@harish.muni.il או בטלפון 04-6186019.

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה