שנת הלימודים השניה בחריש נפתחה במעמד ראש הממשלה

בהתרגשות גדולה נפתחה הבוקר שנת הלימודים השנייה במוסדות החינוך החדשים בחריש. למעלה מ-1,000 ילדי גנים ותלמידי בית ספר מתחילים הבוקר את שנת הלימודים תשע”ח ב-4 בתי ספר יסודיים ו-24 גני ילדים.

בתמונה: בית ספר יסודי בחריש על רקע הבנייה המאסיבית בעיר.

לאחר שבועות וחודשים ארוכים של הכנות, נפתחה הבוקר שנת הלימודים בחריש בהצלחה. אנשי אגף החינוך בעיר, בניצוחה של ראש האגף החדשה, הגב’ שלי קרן, עבדו לילות כימים בהיערכות לפתיחת השנה. את חזונה לגבי החינוך בעיר של ראש אגף החינוך החדשה זכינו להכיר בראיון אישי שערכנו עימה בחודש מאי השנה, רגע לפני כניסתה לתפקיד. הגידול המשמעותי בכמות התושבים בחריש בקיץ האחרון הביא להכפלת כמות התלמידים בעיר והדבר חייב התאמתם של מוסדות החינוך לקליטת תלמידים חדשים בהיקף נרחב.

השנה, נבחרה חריש ליישום פיילוט ראשון מסוגו בארץ של היחידה לתכנון פדגוגיה עתידנית באגף מחקר ופיתוח של משרד החינוך. מטרת הפיילוט היא הובלה, בצוע ותכלול חשיבת העתיד ובניית מתודולוגיות למידה שיענו על צרכי התלמיד והמציאות המשתנה ביום בו יסיים את לימודיו. בפיילוט ישתלב גם המכון לחינוך דמוקרטי, המתמחה בהובלה ובהטמעה של שינויים חברתיים ופדגוגיים.

את טקס פתיחת שנת הלימודים בעיר, שנערך בחצר בית הספר היסודי ממלכתי, כיבדו בנוכחותם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט.

ראש הממשלה עם תלמידי כיתה א' בחריש
ראש הממשלה עם תלמידי כיתה א' בחריש. צילום: מור שקיפי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין במהלך הטקס כי “חריש נבנית במהירות עצומה ואנחנו מחוייבים להפוך אותה לעיר בגודל של 50,000 איש ואח”כ של 100,000 איש ולעזור לה להתפתח, היא משקפת את התנופה שיש במדינת ישראל.  כשאתם יוצאים החוצה אתם רואים בניה, מנופים, כבישים, שדרות רחבות, קולונדות, חנויות… כמו שהיה פעם כשאנחנו גדלנו. היינו הולכים ברחובות, משחקים, חיים תוססים, זה מה שיש כאן בחריש וזה יהיה עוד יותר. יש לכם עיר נהדרת עם עתיד נפלא. אני יודע שרבים מכם באתם מחלקים שונים של הארץ הזאת אבל תלמדו בבית הספר שהעם היהודי לא היתה לו ארץ ולא היתה לו מדינה, היינו מפוזרים… חזרנו הנה, התקבצנו בארץ הזאת. זאת הארץ שלכם, זה הבית שלכם וזה בית הספר שלכם. תלמדו טוב, הכי חשוב ללמוד טוב ואח”כ – לעשות. לימדו והצליחו, עלו והצליחו”.

שר החינוך נפתלי בנט פתח את דבריו בפנייה לתלמידים באנגלית וציין את חשיבות לימוד השפה האנגלית בעיניו. “אני מתרגש יחד איתכם ורוצה לתת לכם עצה אחת – ללמוד. הדרך היא להתאמץ. המפתח להצלחה של כל אחד ואחת מכם זה הרבה מאמץ והתמדה. גם אם ממש קשה לכם, אל תוותרו ואם תחלמו ותתאמצו גם בלימודים וגם בעזרה הדדית אחד לשני ואחת לשניה, אני בטוח שתצליחו”.

ראש המועצה יצחק קשת הזכיר בדבריו את החלטת הממשלה שהתקבלה בחודש דצמבר 2015 לפיתוחה של העיר חריש והודה לראש הממשלה על קידומה של החלטה זו: “בשם כולנו – תושבי העיר הקיימים וכל אותן אלפי משפחות שמחכות לקבל את המפתח לדירה ולהצטרף לקהילת חריש המדהימה אני רוצה לומר לך תודה רבה. תלמידים יקרים, אנחנו נמצאים עכשיו בבית ספר חדש, בחצר מטופחת ויפיפייה ליד מגרש ספורט משולב וחדיש, כמו כל מבני החינוך בחריש. ההירתמות של משרד החינוך הובילה לכך שכל מוסדות החינוך בחריש מחכים לתושבים ולא להיפך. בחריש תיבנה מערכת חינוך שתשים את התלמיד במרכז מערכת שתייצר עבורו את הסביבה הלימודית המיטבית”.

בית הספר הממלכתי-דתי בחריש
בית ספר יסודי בחריש
בית הספר הממלכתי-דתי בחריש
בית ספר יסודי בחריש
מגרש כדורגל בבית ספר בחריש
מגרש כדורגל בבית ספר בחריש
ערוכים לפתיחת שנת הלימודים תשע"ח בחריש
ערוכים לפתיחת שנת הלימודים תשע"ח בחריש

פרוייקטים בחריש

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה