פורסמו מכרזי קרקע לרובע התעשייה והמגורים – ״חריש דרום״

משרד הבינוי והשיכון בשיתוף רשות מקרקעי ישראל פרסם מכרז ראשון לשיווק מגרשי המסחר בחריש דרום. עוד התפרסמו מכרזים לבינוי 770 יחידות דיור ברובע החדש, המיועדים לזכאי מחיר מטרה ולשוק החופשי


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש


ביום האחרון של השנה, ה-31 בדצמבר 2023, פרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) שלושה מכרזים חדשים לדירות בבנייה רוויה, דירות במסגרת פרויקט מחיר מטרה ו-18 מתחמים לתעסוקה ומסחר בשכונת חריש דרום.

רובע חריש דרום שצפוי לכלול 1,650 יחידות דיור, 332 אלף מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה ו-130 אלף מ"ר שטחי שירות, הוא אחד ממנועי הצמיחה העתידיים החשובים של העיר חריש וישפיע דרמטית על הכנסות העירייה, חיזוק הכלכלה העירונית ויצירת מקומות עבודה בעיר.

הדמיה חריש דרום קורין אדריכלים
רובע חריש דרום. הדמיה: קורין אדריכלים
במכרזים שפורסמו מזמינה רמ"י יזמים למכרז שכולל 18 מתחמים המיועדים למסחר שיוחכרו ל-98 שנים עם אופציה להארכה ל-98 שנים נוספות. חוברת המכרז עם פרטי המחיר ותנאי ההתקשרות תתפרסם בפברואר 2024 וניתן יהיה להגיש הצעות עד 8 באפריל.
מכרז שני מציע ליזמים לבנות בחריש דרום במסגרת מחיר מטרה (דירה בהנחה), 467 יח"ד ב-5 מתחמים. חוברת המכרז עם פירוט מחיר המינימום לקרקע, המחיר למ"ר וגודל ההנחה שתוענק לזכאים תתפרסם רק בסוף חודש ינואר 2024 והמכרז יינעל במרץ.
ראוי להזכיר, כי בהגרלת 'דירה בהנחה' שערך משרד הבינוי והשיכון, בתחילת 2023 במתחם הטרפז, כל תושבי חריש שהשתתפו כ"בני המקום" זכו בהגרלה.
חריש דרום מצגת קורין אדריכלים
770 יח"ד יצאו למכרז, מתוכן 467 ישווקו לזכאים במסגרת מחיר מטרה. הדמיה של חריש דרום: קורן אדריכלים
מכרז שלישי שפרסמה רמ"י מתייחס לבניית 303 יח"ד ב-5 מתחמים שונים, דירות המיועדות למכירה בשוק החופשי. גם במכרז זה טרם התפרסמה חוברת המכרז והיא צפויה להתפרסם באתר רמ"י בתחילת פברואר. הצעות יזמים ניתן להגיש עד 11 במרץ.

פחות ממחצית יחידות הדיור

מעיריית חריש נמסר כי "כבר עכשיו, בשלב הראשון של השיווקים, יוצאים לשיווק כמעט כל שטחי המסחר והתעסוקה המתוכננים בחריש דרום – 368,520 מ"ר, ורק פחות ממחצית מיחידות הדיור המתוכננות לקום בחריש דרום – 770 בלבד מתוך 1,650 דירות. כמו כן, כמעט לכל בנייני המגורים שיקומו בחריש דרום תהיה חזית מסחרית או קומת מסחר וכן קומות משרדים".
חריש דרום מצגת קורין אדריכלים
חריש דרום – תוכנית הדגל של העירייה. הדמיה: קורין אדריכלים
עוד מסרה הרשות כי "הקמת חריש דרום היא תוכנית הדגל של העירייה בתחום התעסוקה והמסחר, והיא השקיעה משאבים רבים במשך השנים האחרונות לתכנון מיטבי של הפרויקט. כעת, אחרי שהקמת חריש דרום יצאה לדרך, העירייה תקים מנהלת ייעודית לקידום הצלחת השיווקים באמצעות מסע פרסום, כנסי יזמים ופעולות מול רשות מקרקעי ישראל כדי שמחירי הקרקע יהיו אטרקטיביים ליזמים".
על פי לוח הזמנים המתוכנן עבודות הפיתוח בחריש דרום מתוכננות להתחיל כבר במהלך שנת 2024.

לקריאה נוספת: רובע ׳חריש דרום׳ החדש: אורבני ותוסס יותר בזכות מודל חדש-ישן


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים

הירשמו לניוזלטר שלנו

וקבלו עדכונים על חריש ישירות לתיבת המייל

בכל שלב ניתן להסיר את הרישום לניוזלטר בלחיצה על קישור בתחתית המייל

תודה! נרשמתם בהצלחה