העצמאים בחריש מעלים את הרף: משרד משלי במרחב ״שמכבד את העבודה״

מרכז האלה בשכונת החורש. צילום: מור שקיפי לאטי

מרכז האלה שיחל לפעול בחודשים הקרובים מציין אבן דרך בהתפתחות העיר חריש. לראשונה, בעלי מקצועות חופשיים ועצמאיים קיבלו הזדמנות לרכוש משרדים קטנים עם מיקום נגיש, חניה זמינה, עיצוב מרשים ומחיר אטרקטיבי. לירון כרמון: "מדובר בעסקה כלכלית כדאית מאוד לעצמאים ולמשקיעים"

כ-3,500 עצמאים מתגוררים בעיר, מרביתם נאלצים לעבוד בבית בשל המחסור הגדול בשטחי משרדים בעיר. עם זאת, נראה כי בחודשים הקרובים כמה עשרות עצמאים, ברי מזל, ישפרו את מצבם עשרות מונים.

בעוד כחודשיים יימסרו טופסי 4 למרכז השכונתי "אלה", בשכונת החורש, שנבנה על ידי ליאם הנדסה גרופ.

המרכז המעוגל בולט למרחוק בזכות עיצוב אסתטי ומוקפד וכולל 5 קומות: קומת חניון, קומת מסחר של חנויות חזיתיות לרחוב, ולא פחות מ-3.5 קומות של חללי משרדים לעצמאים קטנים ובינוניים המוצעים, לראשונה בחריש, למכירה ולא רק להשכרה.

פתרון בלעדי לעצמאים קטנים

"זוהי הזדמנות שלא תחזור על עצמה בשנים הקרובות", פוסק לירון כרמון, מנהל רימקס חריש. "מדובר במרכז יחיד בחריש שמציע חללי משרדים למכירה במחיר אטרקטיבי. ברוב המרכזים השכונתיים הקיימים בעיר, כדוגמת מרכז עמית בשכונת אבני חן או מרכז שפיר בשכונת בצוותא, המשרדים המוצעים הם להשכרה".

לירון כרמון
כרמון: רוב הרוכשים הם בעלי מקצועות חופשיים ומיעוטם משקיעים

"מרכז אלה מציע לבעלי המקצועות החופשיים בעיר או למשקיעים הזדמנות בלעדית בשנים הקרובות לקנות משרד משלהם".

עד כה נמכרו למעלה מ-2,000 מ"ר של שטחי משרד בקומות המשרדים במרכז. נותרו למכירה משרדים אחרונים בלבד. רוב הרוכשים לדברי כרמון, הם בעלי מקצועות חופשיים: "רואה חשבון, איש ביטוח, מעצבת פנים", ומיעוטם "משקיעים שמאמינים בתשואה הגבוהה שיניב להם הנכס המסחרי שבבעלותם".

עסקה משתלמת למשקיעים

"המשרדים נמכרים במחיר של החל מ-250 אלף שקלים למשרד של 15 מ"ר. יש גם משרדים גדולים יותר של 40-20 מ"ר שנמכרים במחיר ממוצע של 13,000 למ"ר וניתן לחבר מספר משרדים יחד כדי ליצור חלל המתאים לפעילות של חברה", מפרט כרמון.


"התשואה השנתית על רכישת המשרד תניב בין 8%-10% – זוהי תשואה גבוהה מאוד"

הוא מדגיש כי "מדובר בעסקה כלכלית כדאית מאוד לעצמאים ולמשקיעים. אם בודקים מחירי שכירות של משרדים דומים בעיר מבינים שהתשואה השנתית על רכישת המשרד תניב בין 8%-10% – זוהי תשואה גבוהה מאוד".

כרמון מוסיף גם יתרון משמעותי אחד נוסף: "הערך המסחרי של משרד בחריש רק יעלה עם הזמן. הצע המשרדים בעיר מצומצם מאוד וגם בעתיד לא מתוכננת בנייה של בנייני משרדים שיציעו חללים קטנים למכירה, כך שמי שיקנה עכשיו, יוכל למכור בעתיד במחיר גבוה הרבה יותר".

"כולנו יודעים", מוסיף כרמון "שבמקום שאין בו הצע מספק, בעלי נכסים יכולים להרשות לעצמם להעלות את המחיר גם באופן לא פרופורציונלי".

"מרכז שמכבד את העבודה שלנו"

מי שקפץ על הזדמנות ורכש משרד של 80 מ"ר במרכז האלה כבר בנובמבר 2021 הוא רו"ח רזיאל חדד, מחברת דרין טרגל.

רו"ח רזיאל חדד
רו"ח חדד בפתח משרדו בשדרת דרץ ארץ: "שכרנו את המקום בשדרה כי לא היתה לנו ברירה אחרת"

חדד שוכר בשלוש השנים האחרונות משרד בגודל של 40 מ"ר בשדרת דרך ארץ במקום בו אמורה לפעול חנות. הוא משלם דמי שכירות חודשיים של 3,900 שקלים, מעט מעל מחיר השוק, שעומד בממוצע על 3,500 שקלים.

"השיקול המרכזי שלנו היה הרצון במשרד. כיום אנחנו פועלים מחנות בדרך ארץ וההתאמה היא לא אידיאלית לתנאי העבודה שלנו. עוברים ושבים שנכנסים למשרד, רעש מהשדרה המרכזית של העיר וכן הלאה – אלו דברים שאתה לא אמור להתמודד איתם כשאתה עובד במשרד, אבל שכרנו את המקום בשדרה כי לא היתה לנו ברירה אחרת.

"ברגע ששמעתי שמרכז האלה קיבל היתר בנייה, מיהרתי לחתום על חוזה רכישה. קפצנו על הרכבת, רגע לפני שהיא עזבה את התחנה. בדיעבד, זה היה מהלך חכם כי אחרי קבלת ההיתר המחיר התייקר.

"בחרנו במהלך של קנייה גם כי מבחינה כלכלית זה לא מאוד רחוק מהמחיר שאנו משלמים כיום, והמרכז עצמו הרבה יותר מתאים ומכבד את העבודה שלנו ואת הלקוחות שלנו. גם בעיית החניה בחריש לא קיימת במרכז שמציע קומת חניה לבעלי המשרדים".

חניה זמינה ונגישות גבוהה לתחבורה ציבורית

26 מקומות חניה קיימים בקומת החניון של המרכז וחניונים פתוחים נוספים פרושים בסביבה הקרובה. מיקום המרכז מאפשר נגישות גבוהה גם למי שיגיע בתחבורה ציבורית. מרכז אלה הממוקם ברחוב אלה פינת גפן סמוך למסוף התחבורה המערבי שנבנה בימים אלו ולמיקומה העתידי הצפוי של תחנת רכבת חריש.

ברוך טולדנו, תושב חריש ומנכ"ל חברת קולמקס ישראל, הפועלת בשוק ההון, מאמין גם הוא בעתידו של המרכז ובכדאיות העסקה הכלכלית.

"לפני שנה וחצי קניתי במרכז האלה שני משרדים עם מרפסת, אחד בגודל 21 מ"ר עם 8 מ"ר מרפסת והשני של 19 מ"ר עם 7 מ"ר מרפסת".


"יש צורך גדול במשרדים בחריש. רואים גם שהעיר צומחת ומתפתחת ויש הגירה מאוד גבוהה לעיר"

"יש צורך גדול במשרדים בחריש. שמתי לב שרואי חשבון, עורכי דין ומתווכים רבים שוכרים חנויות בשדרה המרכזית שמוסבות למשרדים ואני מעריך שזה עתיד להיפסק.

"רואים גם שהעיר צומחת ומתפתחת ויש הגירה מאוד גבוהה לעיר לכן אני מאמין בעיר חריש ומאמין בהשקעה הראשונה שלי בנדל"ן מסחרי".

מרכז אלה מרכז האלה יולי 2023 צילום: מור שקיפי לאטי
מרכז האלה. יספק מענה לביקוש הרב למשרדים בעיר. צילום: מור שקיפי לאטי

תשואה של 8% על נדל"ן מניב

טולדנו, שמכיר היטב את שוק ההון ומבצע בו השקעות לא מעטות, מסביר את ההיגיון הכלכלי: "בשונה משוק ההון בו התשואה תמיד בהגדרה היא כנגד סיכון, השקעות בנדל"ן לתפישתי הן עם סיכון מאוד נמוך, והתשואה בנדל"ן מסחרי היא משמעותית גבוהה ביחס לנדל"ן רגיל. אנחנו מדברים על 2.5% של תשואה על דירות למגורים בארץ ועל תשואה בסדר גודל של 8% על נדל"ן מניב.


"אני מצפה לקבל דמי שכירות בסדר גודל של כ-3,500 ש"ח לחודש לכל משרד"

"בתמחור שאנחנו קנינו אולי נצליח להשיג תשואה עודפת. בהסתמך על אנשי המקצוע מרימקס אני מצפה לקבל דמי שכירות בסדר גודל של כ-3,500 ש"ח לחודש לכל משרד".

התחזית: המחירים יטפסו מעלה

כרמון משרטט תחזית לפיה המשקיעים במשרדים באלה ייהנו מעליית מחירים.

"המחירים של משרדים בחריש ימשיכו ויטפסו מעלה ולו רק בגלל הביקוש והיצע הקיימים בעיר. בעתיד הקרוב אין בכלל צפי של משרדים למכירה ואם תהיה, לא מדובר במשרדים קטנים כי אם בנפחים של 500 עד 1000 מ"ר".

כרמון מציין בנוסף כי קומת הכניסה של מרכז האלה מיועדת רובה ככולה לחנויות שיתפרשו על שטח של כ-600 מ"ר. "נסגרה עסקה עם סופר 'גוד מרקט' ואנו במגעים עם מספר רשתות נוספות שיחתמו על הסכם בקרוב".

"מלבד המרכז של קבוצת מור שטרם נבנה, זהו המרכז היחידי שיש בו אישור להקים אולם אירועים קטן עבור בריתות ובר מצוות, עד 100 איש", הוא מוסיף.

מרכז האלה חריש
מרכז האלה חריש. עיצוב אסתטי ומוקפד

גרף הביקוש למשרדים יעלה

מרכז אלה נבנה כאמור על ידי ליאם הנדסה גרופ, וקודם על ידי גיא סחלי, מנכ"ל ובעלים של החברה שמאמין גם הוא בעתיד העיר.

זהו אינו הפרויקט היחיד של ליאם הנדסה גרופ בעיר. הקבוצה זכתה גם במכרז של שכונת הטרפז ונמצאת בהליכים מתקדמים לקבלת היתר בנייה להקמת מרכז מעורב שימושים בשכונת מעו"ף.

"לחריש יש פוטנציאל גבוה, אין כאן עדיין מרכזי תעסוקה. בנוסף האוכלוסייה בחריש מאוד איכותית בעיני, גם אחוז האקדמאים בעיר מאוד גבוה ביחס לכל עיר אחרת", מסביר סחלי.

הוא מציין נקודה נוספת: "מרכז האלה מתכתב ישירות עם הטרנד של עבודה היברידית. אנשים רוצים לעבוד במקום קרוב יותר למגורים שלהם ולכן המרכז מספק מענה ישיר לצורך, במיוחד לאור העובדה שלא ניתן למצוא בנייני משרדים דומים בסביבה הקרובה.

"העיר גם צפויה לגדול בחמש השנים הקרובות לכ-60 אלף תושבים ולכן גרף הביקוש למשרדים יגדל עם העיר".

"בסוף מדובר פה על היצע וביקוש. אין מלאי משרדים כזה בחריש. אנחנו היחידים שמוכרים משרדים בחריש במחיר אטרקטיבי של כ-13 אלף שקלים למ"ר, בדומה לבנייני משרדים בחדרה, אור עקיבא וקיסריה".


"הזדמנות נגישה מאוד לבעלי מקצועות חופשיים עם הון עצמי נמוך ועם הלוואה בהחזר חודשי נמוך יחסית"

כרמון מסכים: "המשרדים במרכז אלה מספקים הזדמנות נגישה מאוד לבעלי מקצועות חופשיים עם הון עצמי נמוך ועם הלוואה בהחזר חודשי נמוך יחסית.

"זו הזדמנות טובה מאוד לבעלי עסקים קטנים ואני מציע לחרישאים לבחון היטב את ההזדמנות העסקית שלא תחזור על עצמה לפחות בחמש השנים הקרובות – ואם היא תחזור, בטוח שהמחיר לא יהיה דומה".

"אני מאוד מאמין בפרויקט ואפילו רכשתי בעצמי משרד. אבל רק בסוף", מוסיף כרמון בחיוך "כשהבנתי שמה שאני מוכר הוא מוצר מעולה, כבר שילמתי מחיר גבוה יותר".


למידע נוסף: מרכז האלה חריש

[תוכן מקודם]

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים