עד סוף השנה: אנטנות סלולריות ראשונות יותקנו בשכונות הפרחים ובצוותא

מימין: התקנת אנטנה על גג מרכז התרבות. צילום: דוברות עיריית חריש. האנטנה בפארק המרכזי.

מערך הכיסוי והקליטה הסלולריים יתרחב במהלך החודשים הקרובים ויכלול התקנה של מספר אנטנות ברחבי העיר בדגש על השכונות החדשות, בצוותא והפרחים, בהן לדברי שר התקשורת "היעדר הכיסוי אינו מאפשר קיום שגרה נורמלית ובטוחה". ועד שכונת בצוותא מברך על המהלך: "מוטב מאוחר מאף פעם״


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש


"עד סוף השנה תהיה בחריש פריסה סלולרית מלאה ויוקמו אנטנות גם בשכונות הפרחים ובצוותא. זו הבשורה מביקור שר התקשורת בחריש", עדכן ראש העיר יצחק קשת ביום חמישי ה-11 במאי בעקבות ביקורו של שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי.

על פי ההודעה עד סוף השנה יוקמו בחריש בין 4 ל-6 אנטנות חדשות. אלו ירחיבו את מערך האנטנות הקיים ויספקו כיסוי וקליטה סלולרית לתושבי השכונות החדשות, בצוותא והפרחים, שסובלים מהיעדר קליטה.

השר קרעי: "קדימות עליונה להקמת האנטנות הסלולריות בשכונות החדשות, שהיעדר הכיסוי בהן אינו מאפשר קיום שגרה נורמלית ובטוחה"

השר קרעי ציין בסיום ביקורו בעיר: "הנחיתי את הדרג המקצועי לתת קדימות עליונה להקמת האנטנות הסלולריות בשכונות החדשות, שהיעדר הכיסוי בהן אינו מאפשר קיום שגרה נורמלית ובטוחה".

עוד ציין שר התקשורת כי "מבחינת פריסת סיבים, בחריש יש פריסה כמעט מלאה חוץ מכמה רחובות בשכונה הוותיקה שיטופלו בהקדם".

הפריסה בחריש היא חלק מתוכנית משרד התקשורת לפריסת תשתיות תקשורת בארץ. בפברואר 2023 ציין השר קרעי כי יקים צוות בין-משרדי מיוחד לפיתוח תשתיות דור 5 ולהסרת חסמי פריסה. "פריסה מואצת ורחבה של תשתיות תקשורת מתקדמות מחויבת המציאות. ההשקעה הלאומית כפי שנקבעה בחוק ההסדרים, בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ופרישה רחבה של אתרי דור 5, יזניקו את הכלכלה הישראלית ויצעידו את ישראל לקדמת במת החדשנות העולמית". הוא סיכם.

פריסה סלולרית אנטנה אנטנות
פריסה סלולרית נוכחית בחריש. מתוך אתר המשרד להגנת הסביבה

בחריש פועלות כיום 5 אנטנות סלולריות בלבד המעניקות מענה לכ-40 אלף תושבים. ביוני 2021 הותקנה האנטנה הסלולרית הראשונה בחריש במיקומו העתידי של הפארק המרכזי, אנטנת תורן מרכזי המתנשאת לגובה של 45 מטרים. עד להפעלתה נאלצו תושבי חריש להסתפק בכיסוי הסלולרי שהעניקה אנטנה סלולרית מרוחקת מהעיר, המוצבת מצידו השני של כביש 6. אנטנה שסיפקה כיסוי חלקי בלבד.

אנטנה קליטה סלולרית אנטנות
מחוץ לעיר: האנטנה הסלולרית היחידה בחריש עד לפני שנתיים. צילום: אורן קלר

בנוסף לאנטנת התורן החדשה, הותקנה באותה עת מעל גג קניון MORE ברחוב דרך ארץ אנטנת עוקץ שסיפקה מענה נוסף.

ברבעון הראשון של שנת 2022 החלה פריסה נוספת של אנטנות סלולריות והותקנו אנטנות מעל גג בניין המועצה (גפן 78) מעל מרכז תרבות חריש (שוהם 78) ועל גג מרכז מסחרי עמית (טורקיז 3).

כל האנטנות בחריש מספקות שירות לכלל חברות הסלולר הפועלות בארץ (סלקום, פלאפון ו-PHI  -עבור הוט ופרטנר).

אנטנה קליטה סלולרית אנטנות
אנטנת התורן בפארק המרכזי העתידי. החלה לפעול ביוני 2021

פריסה זו סיפקה כיסוי סלולרי מלא לתושבי שכונות החורש ואבני חן וכיסוי חלקי וחסר לתושבי השכונות החדשות בצוותא והפרחים. בחודשים האחרונים, עם צמיחתן של השכונות והעומס הגובר על המערך הקיים, התרבו התלונות על המחסור בקליטה בעיר.

מוועד שכונת בצוותא נמסר: ״אנחנו מברכים את שר התקשורת שלמה קרעי על דבריו שעד תום השנה תוקם אנטנה סלולרית שתאפשר איכות חיים לתושבי שכונת בצוותא. פעלנו רבות מול שר התקשורת הקודם וכן מול העירייה והעומד בראשה לטובת מציאת אתר להקמת אנטנה ואנו מצפים לבשורה חיובית בעניין כבר בחודש הקרוב. מוטב מאוחר מאף פעם״.

לקריאה נוספת: תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בחריש

 


לוח דירות חריש

השאר תגובה

פרויקטים