המתמודדים העצמאים למועצת העיר: "יש לי הרבה מה לתת"

מימין: נגה דוד, תמר נרקיס-גל, מנחם ולדמן

בלי ניסיון פוליטי, בלי תמיכה מפלגתית ועם רצון לשרת את הציבור: נגה דוד, תמר נרקיס-גל ומנחם ולדמן מתמודדים עצמאית על מקום כחברי מועצה בבחירות המקומיות הקרובות, ומתכננים להשפיע ולעצב את חריש בנושאים הקרובים לליבם


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש


כחצי שנה לבחירות בחריש והזירה הפוליטית המקומית מתחילה להתעורר. לצד איציק לב, משה בן זיקרי ועידית ינטוב שכבר הצהירו על התמודדותם מול יצחק קשת על ראשות העיר, ולצד סיעות קיימות במועצת העיר שהחלו את קמפיין הבחירות שלהן, מתייצבים גם מועמדים עצמאים, תושבים מן השורה, ששואפים לזכות בהכרה, לרכוש את אמונם של תושבי חריש ולזכות בנתח מעוגת המנדטים שתרכיב את מליאת מועצת העיר בקדנציה הבאה. בהיעדר מעטפת ארגונית, מקצועית וכלכלית צפוי להפוך המסע של המתמודדים העצמאיים בדרך להפיכת חברי מועצה, למאתגר במיוחד.

נגה דוד: "בעיר צמודת גדר יש הרבה מה לעשות בתחום הביטחון השוטף"

עבור נגה דוד, תושב העיר, זוהי טבילת האש בעולם הפוליטי. דוד (52), נשוי+ חמישה ילדים, הוא רכז מוגנות בבית ספר בעיר. דוד שירת ביחידת הגששים של צה"ל במשך 26 שנה, יצא לגמלאות לפני כחמש שנים, והגיע לחריש לפני שלוש שנים.

נגה דוד בחירות מקומיות 2023
"אני יודע לאן אני נכנס, אני מודע לכך שמדובר במשרה התנדבותית ואני מוכן לכך"

"לאחר שחרורי מהצבא, מתוך דאגה להלך הרוח בקרב הנוער העומד לקראת גיוס, החלטתי שאני עוסק בנושא. קיימתי הרצאות בתיכונים לתלמידים לקראת גיוס בענייני צבא ושירות, במקביל, התגייסתי למשטרת ישראל כמתנדב כדי להמשיך לפעול בנושא הביטחון לאזרח, התחום שאני שולט בו".

הרצון להמשיך ולשרת את הציבור והאזרחים הוא גם מה שהוביל את דוד להצהיר על התמודדות למועצת העיר. "לתפישתי בחריש, עיר צמודת גדר, יש הרבה מה לעשות בתחום הביטחון השוטף ומוגנות התושבים. בתחום הזה יש לי הרבה מה לתת".

נגה דוד בחירות מקומיות 2023
"כמתנדב משטרה אני פוגש את הצעירים המקומיים בעיקר בלילות ונחשף למקרים שונים"

נדרש טיפול ומענים לנוער בחריש

"נושא נוסף שדורש טיפול הוא המענים לנוער והצעירים בחריש. הבנים שלי טרם גיוסם לא מצאו את עצמם בעיר. כמתנדב משטרה אני פוגש את הצעירים המקומיים בעיקר בלילות ונחשף למקרים שונים ואני מבין שהנושא דורש טיפול. לטעמי, בנושאים הללו שהצגתי יש לי הבנה וניסיון יותר משאר המתמודדים". בשבועות האחרונים החל דוד לקיים חוגי בית ומפגשים עם תושבים בהם הוא מספר על עצמו ומסביר מדוע הוא ראוי למועצת העיר.

"אני יודע לאן אני נכנס, אני מודע לכך שמדובר במשרה התנדבותית ואני מוכן לכך. מוקדם לדבר על חיבורים עם מועמדים אחרים ובשלב זה אינני תומך באף אחד מהמועמדים לראשות העיר. אני מתמקד בעצמי ולא במי שיהיה בראש".

תמר נרקיס-גל: "ניהול קהילות הוא למעשה תפקיד מקביל לראש עיר"

לאחר 18 שנה בהם שימשה כמנהלת קהילה במספר קיבוצים ברחבי הארץ, החליטה תמר נרקיס-גל (75), לעשות לביתה ולהתמקד בקהילה אליה היא משתייכת. היא הגיעה לחריש והקימה קהילת גמלאים, בני הגיל השלישי, שחבריה בחרו לשכור יחד 12 דירות בבניין בעיר ולנהל מודל קהילתי ייחודי שזכה לתהודה ארצית רחבה.

תמר נרקיס גל קהילת גמלאים
"צריך להיות שם מישהו שיכוון וישמור על צורכי המבוגרים בחריש". צילום: אורן קלר

עובדת היותה גמלאית לא כיבתה את אש המעורבות החברתית שבה ובשנים האחרונות שימשה בהתנדבות כרכזת מקומית של הגיל השלישי בעיר. "הצעירים בני ה-60+", כך היא מגדירה אותם. בשנים הללו הפכה נרקיס-גל לכתובת בולטת לצרכים של גמלאים בעיר ודמות מתווכת בציר שבין התושבים לרשות המקומית.

"ניהול קהילות הוא למעשה תפקיד מקביל לראש עיר, רק על אוכלוסיה קטנה יותר ועם שינוי מסויים בכללים. מדובר בניהול כלל המערכת הקהילתית מבריאות וחינוך ועד תשתיות ותקציבים".

הגיל השלישי סיור תמר נרקיס גל
דמות מתווכת בציר שבין התושבים לרשות המקומית. נרקיס גל בטיול גמלאים

"העירייה עסוקה באוכלוסייה הצעירה"

"על פי הערכותי אוכלוסיית בני ה-60 פלוס מונה בחריש כ-2,000 חברים. וזה מה שנותן לי המון מוטיבציה להיבחר ולהיות נוכחת במועצת העיר. בראייתי, העירייה עסוקה רבות במשימות ופרויקטים חשובים עבור האוכלוסייה הצעירה, אם בחינוך, אם במקומות פרנסה או בתחומים אחרים וכתוצאה מכך, עוסקת פחות בנושאי האוכלוסייה המבוגרת. לכן צריך להיות שם מישהו שיכוון וישמור על צורכי המבוגרים בחריש".

בית קהילה לבני הגיל השלישי בחריש המצוי בבנייה. "קטן ורחוק יהיה מלספק מענה לכל הצרכים".  הדמייה: אדריכל רועי יצחקי

נרקיס-גל מדגיש כי כל מה שקשור בתכנון ובנייה צריך לקחת בחשבון את המבוגרים בעיר: "אם העירייה לדוגמה, מקימה פארק חדש, חשוב להקצות בו מתקנים גם למבוגרים. זה חשוב לשמירת איכות חייהם. גם בתחום הקצאת השטחים חשוב שיהיה גורם שידחוף להרחבת המענים והמבנים לאוכלוסיה המבוגרת. אנו שמחים על הקמת מועדון ראשון לגיל השלישי בעיר אבל הוא קטן ורחוק יהיה מלספק מענה לכל הצרכים. הצורך בנבחר ציבור שמייצג את קולם של המבוגרים חשוב גם בתחומים אחרים כמו אירועי תרבות מותאמים או בתחבורה נגישה".

תמיכה בציבור החילוני

"חשוב לדעת שבחריש יש קבוצה גדולה של מבוגרים שמובילה פרויקטים ותוכניות בעיר ויש בקרבם מוטיבציה רבה להיות מעורבים בעשייה הציבורית בעיר. אבל חשוב לא פחות שיהיה נציג במועצה שיהיה שותף לקביעת המדיניות והחלטות על התקצוב". נרקיס-גל מדגישה כי תפעל לא רק עבור קהילת המבוגרים.

"אתמוך בהקצאות עבור מקומות התכנסות שישרתו את מגוון הקהילות הפורחות בעיר, תוך שימת דגש על אלה שאינן מאורגנות סביב בתי כנסת". פעילות של עמותת חריש חופשית. באדיבות העמותה

"אתמוך בהקצאות עבור מקומות התכנסות שישרתו את מגוון הקהילות הפורחות בעיר, תוך שימת דגש על אלה שאינן מאורגנות סביב בתי כנסת ומתן מענה להתכנסויות בסופי שבוע".

נרקיס-גל משתפת שהיא מנהלת קשרים חיוביים עם כל אחד מהמועמדים לראשות עיר ואינה עוסקת בתמיכה במועמד כזה או אחר. "המטרה היא לשתף פעולה עם ראש העיר שייבחר".

 מנחם ולדמן: "לשמוע את הבעיות של התושבים"

עבור מנחם ולדמן (35), נשוי + ארבעה ילדים, ההחלטה להתמודד למועצת העיר הבשילה בעקבות דחף עז ומתמשך להביא לשיפור במספר תחומים הנוגעים מאוד לליבו.

מנחם ולדמן
ולדמן: "במועצת העיר יישבו אנשים בעלי עשייה ומכוונות להבנת צורכי האזרחים בגובה העיניים"

ולדמן, עצמאי העוסק בתחום מיזוג האוויר, מתגורר 8 שנים בחריש ומקדיש חלק ניכר משגרת יומו להתנדבות הן בעמותת עזר מציון והן כנהג וחובש במגן דוד אדום.

"ההחלטה להיכנס לזירה הציבורית הגיעה מתוך המחשבה שבמועצת העיר יישבו אנשים בעלי עשייה ומכוונות להבנת צורכי האזרחים בגובה העיניים. לתפישתי, על חבר מועצה, גם אם מדובר בתפקיד התנדבותי, מצופה לקיים מפגשים עם תושבים בבניין העירייה אחת לשבוע או שבועיים כדי לשמוע את הבעיות של התושבים. אני מתכוון להתעסק עם כלל הפניות של התושבים ולעזור לכולם, כמובן שיש לי קווים אדומים בנושאים מסויימים".

קידום המסחר, קידום הספורט

"שני הנושאים המרכזיים שחשוב לי להתמקד בהם הם קידום המסחר המקומי ולא פחות חשוב, קידום הספורט העירוני. התשתית הספורטיבית בישובים סביבנו מתקדמת מאוד יפה בעוד שבחריש פחות. למסגרות הספורטיביות יש חשיבות גדולה לדור העתיד של חריש – לילדים שלנו  ומכאן הצורך במועדוני ספורט שונים ומגוונים לכלל המגזרים".

מנחם ולדמן
"אחרי שנים של תרומה לקהילה, אני מאמין שעם היכולות והכישורים שלי אני ראוי להיות חבר מועצה"

"רבים מכירים אותי בעיר כאדם עם טוב לב, כזה שחביב על כולם, ואני מאמין שברוח טובה אפשר לקדם את העיר למקומות טובים. אחרי שנים של תרומה לקהילה, אני מאמין שעם היכולות והכישורים שלי אני ראוי להיות חבר מועצה שמייצג את כלל הציבור". ולדמן מציין כי את חצי השנה הקרובה הוא מתכוון להקדיש למפגשים עם תושבים, הכרת המצוקות והבנת הרצונות שלהם והוא מודע להקרבה האישית הרבה הנדרשת: "הבית מוכן לזה ואני מוכן לשאוף קדימה". עוד הוא משתף כי הוא לא פוסל חיבורים לקראת הבחירות וכי אין מועמד מועדף מבחינתו לראשות העיר.

ישוב צעיר, פוליטיקה גועשת

על פי מכון המחקר מאגר מוחות, אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות בחריש צפוי להיות גבוה מאוד ויעמוד על 83%. "היישוב הצעיר חריש אומנם לא קיים שנים רבות, אך הפוליטיקה המקומית שם גועשת כאילו הייתה קיימת עשורים", מסבירים מנהלי המכון. "על הפרק נמצאת ההוויה של העיר וכפועל יוצא מכך כל אחד מהצדדים רואה בבחירות לרשויות המקומיות כהזדמנות להכריע את המלחמה".

בחירות מקומיות 2023
"חריש אומנם לא קיימת שנים רבות, אך הפוליטיקה המקומית שם גועשת כאילו הייתה קיימת עשורים"

ואכן, התכונה לקראת הבחירות הקרובות הולכת ומתרבה ולא מן הנמנע שבתקופה הקרובה מועמדים נוספים יצהירו על מועמדותם, ואיחודי כוחות ושיתופי פעולה בין מועמדים ורשימות יתרחשו לקראת הישורת האחרונה.

יש לציין כי סוגיית מספר נבחרי הציבור שירכיבו את המועצה הבאה בחריש טרם הוכרעה, אולם ברור כי מספר חברי המועצה יגדל בהשוואה למספר הקיים במליאה הנוכחית.

ממשרד הפנים נמסר כי: "מספר חברי המועצה נקבע על פי מספר האוכלוסייה ברשות ומאחר וטרם נגזר פנקס הבוחרים מספר האוכלוסייה אינו מעודכן ויתעדכן בהמשך השנה".

לקריאה נוספת: בחירות 2023: לראשונה מספר חברי המועצה יהיה דו-ספרתי


לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים