אין הכרעה: סיבוב שני בבחירות לראשות העיר בין יצחק קשת ליוחאי פרג'י

כסא ראש העיר נותר בינתיים פנוי: ב-10 במרץ יתקיים סבב בחירות שני בין יצחק קשת ליוחאי פרג'י. אחוז ההצבעה בחריש הסתכם ב-56.4% גבוה יותר מהממוצע הארצי, אך נמוך משמעותית משיעור ההצבעה הקודם בעיר. שבעה מתוך חברי המועצה הנוכחית ימשיכו לכהן גם במליאה הבאה


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

בבחירות לראשות העיר שהתקיימו אתמול זכה יצחק קשת ב-36.6% מקולות הבוחרים ויוחאי פרג'י זכה ב-28.2% מהקולות. שני המועמדים המובילים, לא הצליחו לזכות ביותר מ-40% מהקולות ולכן יתמודדו על ראשות העיר בסבב הבחירות השני שיתקיים ביום ראשון 10 במרץ.

בשתי מערכות הבחירות האחרונות זכה קשת בהפרש קולות ניכר מול המתמודדים מולו ונבחר לראשות העיר כבר בסבב הבחירות הראשון.

איציק לב זכה רק ב-19.3% מהקולות, עידית ינטוב קיבלה 9.6% מקולות הבוחרים כמועמדת לראשות העיר ואילו משה בן זיקרי זכה באמון 6.2% מקולות הבוחרים בלבד. ממטה בן זיקרי נמסר כי ימליץ לבוחריו במי לתמוך בסבב הבחירות הבאות לראשות העיר: "אנחנו נשב עם רבני וראשי המפלגה ונקבל החלטה שתשרת את האינטרסים והאידיאלים של עוצמה לחריש".

שיעור הצבעה גבוה מהממוצע הארצי

על פי עדכוני משרד הפנים, לאחר ספירת 100% מהקלפיות שפעלו בעיר, אחוז ההצבעה בחריש הסתכם ב-56.4%.

מדובר בשיעור מצביעים גבוה יותר מהממוצע הארצי שהסתכם ב-49.2% וגבוה אף מכל הערים הגדולות, אותן מובילה אשדוד עם אחוז הצבעה של 54%.

עם זאת, מדובר באחוז הצבעה נמוך בהשוואה לבחירות המוניציפליות הקודמות שהתקיימו בעיר ב-2018 ואחוז המצביעים בה הסתכם בלמעלה מ-70%, אם כי ראוי לציין כי מספר המצביעים היה אז נמוך משמעותית, 3,500 בלבד.

הנציגות הנשית בירידה

10 מפלגות התחרו על 15 כסאות במליאת העיר החדשה. בהתאם לשיעור ההצבעה הסופי, "שוויו" של כל מנדט הוא 752 מצביעים. מספר זה עשוי להשתנות עם גמר ספירת הקולות במעטפות הכפולות (קולות החיילים והמילואימניקים, קלפיות נגישות). בנוסף, חלוקת העודפים תקבע את שיוכם של שני מנדטים מתוך ה-15 שטרם ניתן לקבוע את שיוכם למפלגות. התוצאות הסופיות יתבררו במהלך הימים הקרובים.

לעת עתה, ברור כי 7 חברי מועצה מהקדנציה הקודמת ימשיכו וישמשו כחברי מליאה גם במועצה החדשה. התקווה היא כי הניסיון הפוליטי הנצבר ישמש אותם לטובת קידום העיר ותושביה. 8 חברי מליאה הם טירונים פוליטיים, למעט איציק לב, ששימש בעבר כחבר מועצה בפרדס חנה.

שלוש נשים כבר הבטיחו את מקומן כחברות מועצה במליאה החדשה (שני גרינברג, עידית ינטוב ורויטל גונן).  אם סיון דהן, ממפלגת דרך ארץ תיבחר למועצה, הנציגות הנשית תגדל לארבע. עם זאת, מדובר באחוז נמוך בהשוואה למליאה הנוכחית בה שליש מחברי המועצה היו נשים.

ש"ס חיזקה את כוחה

נכון לשעות אלו תוצאות הבחירות מראות כי  ש"ס זכתה ב-16% מקולות המצביעים והיא תכניס למועצה הקרובה 2-3 נציגים: שלמה פרץ, שכיהן כנציג המפלגה בקדנציה הקודמת,  וראובן זיגדון, מספר 2 ברשימה. סבירות גבוהה שגם אליהו באחג', מספר 3 ברשימה ישמש כחבר מועצה. ראוי לציין שהנהגת ש"ס בחרה לרוץ יחד כ"בלוק טכני" כדי להגדיל את סיכויי הבחירה ועמדה בהצלחה במשימה.

אחוזי ההצבעה למפלגות השונות

הליכוד בראשות יצחק קשת זכתה ב-15.9% מקולות הבוחרים ותכניס למליאה הבאה 2-3 נציגים. מספר 2 במפלגה רויטל גונן, היא חדשה בפוליטיקה המקומית כמו גם מספר 3 נגה דוד.

מפלגת הליברלים בחריש בראשות שני גרינברג זכתה ב-14.5% מקולות התושבים ויהיו לה במועצה, כך נראה, 2 נציגים, בהשוואה ל-3 נציגים בקדנציה הקודמת. מספר 2 ברשימה יפתח שטיין ימשיך גם במועצה הבאה ואילו מספר 3 ברשימה, יעל עינהר, נותרה בשלב זה מחוץ למועצה.

בחירות מקומיות 2024 בחירות מוניציפליות 2024 בחירות מוניציפאליות 2024
בחירות 2024 בחריש

מפלגת מאמינים בחריש בראשות יוחאי פרג'י זכתה ב- 10.4% מקולות המצביעים. אם הספירה הקולית הסופית תספיק להכנסת נציג נוסף למועצה, יכנס כחבר מליאה לצד יוחאי פרג'י גם אבשלום סלוק, מספר 2 ברשימה.

מפלגת דרך ארץ בראשות איציק לב זכתה ב-9.4% מקולות המצביעים. איציק לב ישמש כחבר מועצה. גם במקרה הזה, עד שספירת הקולות לא תסתיים לא ברור אם מספר 2 ברשימה סיון דהן, תיבחר כחברת מועצה.

חריש ביתנו בראשות עידית ינטוב זכתה ב-9.3% מקולות המצביעים ומסתמן שתצליח להכניס למליאה הקרובה רק נציגה אחת. טל לוי, מספר 2 ברשימה נותר בחוץ.

בית טב זכתה ב-9.2% מקולות הבוחרים ואיבדה מכוחה. במועצה הקרובה שלמה קליין יכהן כחבר מועצה ואילו יוסי גולדמן ששימש בחמש השנים האחרונות כחבר מועצה, יסיים את תפקידו.

מפלגת עוצמה בחריש בראשות משה בן זיקרי זכתה ב-6.5% מקולות הבוחרים ותכניס חבר מועצה אחד למליאה הקרובה.

מפלגת אחדות ומסורת (דגל התורה) בראשות הרב דוד פינקל, מהקהילה הליטאית בעיר, שהתעקשה לרוץ בנפרד ולא יחד עם ש"ס, תצליח כך נראה, להכניס למליאה נציג משלהם.

המפלגה היחידה שלא עברה את אחוז החסימה היא מפלגת אפשר אחרת בראשותו של שלומי כהן. זו הפעם השנייה שכהן מתמודד על תפקיד חבר מועצה ללא הצלחה. בבחירות 2018 מפלגת 'חריש בהתחדשות', לא עברה את אחוז החסימה.

לקריאה נוספת: לקראת הכרעה בקלפי: אתגרי העתיד של חריש לשנים הבאות


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

6 תגובות לפוסט זה
  1. הצבעתי לאיציק לב והפעם ליוחאי. חייבים שינוי בעיר הזאת. בהצלחה איציק ויוחאי!

  2. בבחירות האחרונות נקבעה המועצה הדתית לחריש ,השאלה האם יש למועצת העיר החדשה שרובם ללא השכלה חלקם ללא לימודי ליבה רובם מיצגים אך ורק קהילות שונות ושבטיים . העיר מוכללת לעוני ולדלות

    • ראש העיר יצחק קשת הכי טוב שיש
      בעזרת השם יצליח בגדול
      אמן

השאר תגובה

פרויקטים