ספירת הקולות הסתיימה: אלו חברי המועצה החדשים של חריש לשנים 2028-2024

צילומים: מור שקיפי לאטי, ראובן קפוצינסקי, גדעון אגז׳ה

15 חברי מועצה חדשים, מ-9 מפלגות שונות, ירכיבו את המליאה הבאה שתנהיג את העיר בשנים הקרובות, וההכרעה התקבלה על חודם של מספר קולות זעום. העיניים נשואות כעת לסבב הבחירות השני לראשות העיר, בין יצחק קשת ליוחאי פרג'י, והמו"מ על תמיכה במועמד, בתמורה להטבות לציבור הבוחרים, נמצא בעיצומו


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

היום (חמישי) התקבלו התוצאות הסופיות של הרכב מועצת חריש לקדנציה הקרובה. 15 חברי מליאה, מ-9 מפלגות שונות, ישמשו כנציגי הציבור בשנים הקרובות. ספירת הקולות היתה מותחת, והתחרות בין ש"ס על המנדט השלישי שלה, לבין דרך ארץ על המנדט השני שלה, הוכרעה על חודם של מספר קולות בודדים.

תוצאות בחירות 2024: חלוקת המנדטים בין המפלגות השונות

על פי ועדת הבחירות, שתי המפלגות הגדולות בעיר הן ש"ס והליכוד. כל אחת מהן תכניס למועצה החדשה 3 נציגים. נבחרת הליכוד כוללת את יצחק קשת, רויטל גונן ונגה דוד. מפלגת ש"ס כוללת את שלמה פרץ, ראובן זיגדון ואליהו באחג'. 

המפלגות שהצליחו להכניס 2 נציגים למועצה הן מפלגת הליברלים בחריש עם שני גרינברג ויפתח שטיין; מפלגת מאמינים בחריש עם יוחאי פרג'י ואבשלום סלוק. 

5 הנציגים הנוספים מייצגים כל אחד מפלגה אחרת: איציק לב-דרך ארץ, עידית ינטוב – חריש ביתנו, משה בן זיקרי-עוצמה לחריש, שלמה קליין – בית טב ודוד פינקל-אחדות ומסורת (דגל התורה).

הייצוג החילוני הצטמצם

מהנתונים עולה כי הייצוג החילוני הצטמצם בהשוואה למליאה הנוכחית. 7 נציגי מפלגות כלליות, המהווים כ-46% מכלל חברי המליאה, מייצגים את הציבור החילוני. במליאה הנוכחית ייצוג זה עמד על 55%.

גם הנציגות הנשית הצטמצמה בהשוואה למליאה הקודמת. רק 3 נשים יכהנו במועצה הקרובה, והן מהוות 20% בלבד מכלל חברי המועצה. במליאה הקודמת נשים היוו שליש מכלל חברי המועצה.

תוצאות הבחירות מלמדות על התחזקות המפלגות החרדיות בעיר שזכו ב-4 מושבים, המהווים 27% ממספר המושבים במליאה, ויותר מחלקם היחסי באוכלוסייה, המסתכם בכ-15%-20%.

למפלגות הציונות הדתית יש 4 נציגים במועצה הקרובה והם מהווים כ-27% מכלל הנציגים במועצה. על פי נתוני עיריית חריש בעיר מתגוררים כ-30%-35% דתיים.

החלשות המפלגות הליברליות והתחזקות המפלגות החרדיות אינן מפתיעות: אחוז ההצבעה הנמוך בחריש, 57.9% בלבד, מיטיב, בדרך כלל, עם המפלגות החרדיות שממקסמות את כוחן בזכות יכולת ההתארגנות של הפוליטיקאים והציבור גם יחד, בעוד שהציבור החילוני מרשה לעצמו, שלא בצדק, לזלזל בבחירות.

מו"מ עם המועמדים לראשות העיר

בימים אלה נכנסות כל המפלגות למרתון במסגרתו הן מקיימות משאים ומתנים עם שני המועמדים לראשות העיר, יצחק קשת ויוחאי פרג'י, שיתמודדו בסבב הבחירות השני ב-10 במרץ.

כל מפלגה, ליברלית או שמרנית, תנסה להשיג הישגים פוליטיים לקהל שלה, בתמורה לתמיכה פומבית במועמד לראשות העיר.

שלושת המתמודדים לראשות העיר שלא נבחרו, עידית ינטוב, משה בן זיקרי ואיציק לב, טרם הודיעו על תמיכתם באחד מן המועמדים שנותרו במירוץ.

איציק לב ציין בתגובה לנושא כי ייכנס את צוותו בימים הקרובים ויעדכן בהמשך את הציבור: "אמנם לא הייתה הכרעה בסיבוב הראשון והמירוץ היה צמוד ברמה של כמה מאות קולות אבל אין ספק בעובדה אחת: שני שליש מהתושבים הצביעו להחליף את הנהגת העיר. זו אמירה ברורה שהניהול הכושל לא מתאים לעיר חפצת חיים. אנו נמשיך לשרת את הציבור גם בשנים הקרובות מתוך המועצה".

בן זיקרי התייחס גם הוא לנושא: "עוצמה לחריש תשב ביחד עם רבני וראשי המפלגה בימים הקרובים, ובשיתוף עם כלל התומכים שלנו בעיר, נתמוך במועמד לראשות העיר אך ורק בהתאם לאינטרסים והאידיאלים שישרתו את הערכים של המפלגה בחמש שנים הקרובות".

להבטיח את הזכויות של הציבור הליברלי

עמדה דומה ביטאה גם שני גרינברג, ממפלגת הליברלים: "אנחנו נעבוד היום כדי להבטיח את הזכויות של הציבור הליברלי", היא הבהירה. "קיווינו לתוצאה טובה יותר, ואכן היינו מרחק נגיעה מהמנדט השלישי. בין אם נבחרו ובין אם לא, כל חברי הסיעה ימשיכו לעבוד יחד כדי לקדם את הערכים הליברלים.
"לצערנו, הבחירות לא הסתיימו ויהיה סיבוב שני לראשות העיר. מה שעוד מתבהר הוא שבכל מקרה תהיה כאן מועצה מורכבת ומגוונת, והתסריט של הרכבת קואליציה שמרנית על מלא מלא קיימת וריאלית. זה, תלוי בראש העיר שיבחר בסופו של דבר. את ההחלטה הזאת לא נותיר ליד הגורל, אנחנו ננקוט עמדה ונדאג לקדם תוצאה טובה יותר עבור הבוחרות והבוחרים שלנו".

"חריש של כולם" מול "חריש רוצה שינוי"

גם שני המועמדים כבר נערכים לקראת הסבב השני. בהודעה שפרסם יצחק קשת הוא ציין: "תודה לאלפי המצביעים שבחרו לתת לי את קולם. אני יודע שלאור התוצאות רבים מכם היו מצביעים אחרת. אני מקבל את ההודעות האלו מכם, ואני רוצה לומר לכם שעוד לא מאוחר. אנחנו נערכים לסיבוב השני ובעזרתכם אנחנו ננצח".

עוד הוא הוסיף: "הנושא החשוב ביותר שעמד לנגד עיניי במשך 10 שנים שאני עומד בראשות העיר הוא שחריש תהיה עיר של כולם: חילונים, מסורתיים, דתיים וחרדים. עיקר העבודה שלי היה לדאוג לאיזון העדין והנכון כך שכולם יוכלו לחיות כאן ביחד. גורל העיר עומד על הכף. יש לנו 10 ימים לדאוג שחריש תישאר עיר של כולם".

יוחאי פרג'י התייחס גם הוא לתוצאות הבחירות: "המפגש עם תושבי העיר והאמון הרחב שקיבלתי מכלל המגזרים מילא אותי בתקווה וכוחות מחודשים לקדם את חריש. עכשיו זה כבר ברור לכולם שתושבי העיר רוצים שינוי. רוצים מנהיגות חדשה, ערכית, מחברת וישרת דרך.

"חריש היא עיר שעתידה ליישב עוד עשרות אלפי תושבים והפוטנציאל שלה אדיר. יש לי תוכניות רבות לקידומה, לפיתוחה, להפיכתה למקום שבו כולנו נרצה להישאר ולגדל בה את ילדינו. עם מערכת חינוך פורצת דרך, עם איתנות כלכלית ועסקית, עם תחבורה, תעסוקה וביטחון. זה אפשרי וזה קרוב מתמיד, אם רק תבחרו בשינוי המיוחל ותצאו להצביע בי ולהשפיע. בימים אלו אני פועל ללא לאות לאחות את השסעים העמוקים שהעיר נתונה בהם בשנים האחרונות, לקואליציה רחבה בראשותי מתוך אחדות וכבוד הדדי".

לקריאה נוספת: אין הכרעה: סיבוב שני בבחירות לראשות העיר בין יצחק קשת ליוחאי פרג'י


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה
  1. יצחק קשת הוא האיש שהנסיק את חריש והוא זה שיהיה שוב ראש העיר בעזרת ה'.

השאר תגובה

פרויקטים