יצחק קשת נבחר לראשות העיר חריש בפעם השלישית ברציפות

צילומים: מור שקיפי לאטי

יצחק קשת ניצח את בחירות 2024 ברוב מכריע של 60% וישמש כראש עיריית חריש בחמש השנים הקרובות. בנאום הניצחון הוא אמר: "רצו לקחת אותנו למחוזות חשוכים ותושבי חריש אמרו את דברם בפה מלא, בענק. אנחנו רוצים פה לחיות ביחד. דתיים, חילונים וחרדים, כולנו ביחד. לא ניתן לאף אחד להפריד בינינו"


לוח דירות חריש

לוח דירות חריש

ראש העיר המכהן יצחק קשת זכה באמון רוב תושבי העיר וממשיך לקדנציה שלישית, לחמש שנים נוספות. על פי נתוני משרד הפנים ולאחר ספירה של 100% מהקלפיות בעיר, קשת זכה ברוב של 60.5% מקולות המצביעים (6,274 קולות) מול יוחאי פרג'י, שזכה באמון של39.5% אחוזים בלבד (4,087 קולות) המצביעים.

אחוז ההצבעה בחריש הסתכם ב-51.3%, והוא גבוה מאחוז ההצבעה הארצי בבחירות סבב ב' לראשות העיר שהתקיימו ב-35 רשויות, והסתכם ב-46.1% בלבד.

תוצאות אלה מביאות לסיומה של מערכת בחירות שהיתה מנומנמת בחודשי המלחמה אך התדרדרה בשבועיים האחרונים להאשמות קשות, הכפשות הדדיות, קמפיינים גזעניים והטלת רפש על שני המועמדים.

יצחק קשת בחירות 2024
חגיגות הניצחון של קשת ופעיליו

בחגיגות הניצחון שהתקיימו בליל אמש ברחבת העירייה, בהשתתפות עשרות פעילים ושותפיו לקואליציה, ציין קשת: "עברנו מסע ארוך ומפרך. העיר שלנו היתה בסחרור עמוק. אף אחד לא תיאר לעצמו לאיזה מחוזות נגיע. חווינו חוויות קשות, רצו לקחת אותנו למחוזות חשוכים ותושבי חריש אמרו את דברם בפה מלא, בענק.

"אנחנו רוצים פה לחיות ביחד. דתיים, חילונים וחרדים, כולנו ביחד. לא ניתן לאף אחד להפריד בינינו. העיר הזו לא תלך לשום מקום קיצוני, לא לפה ולא לשם. אנחנו נפריח את העיר הזו ביחד, אנחנו נצמיח את העיר הזו ונביא אותה לשגשוג ביחד".

פרג'י התקשר לברך את קשת

יוחאי פרג'י התקשר לאחל בהצלחה לראש העיר הנבחר. בנאום הסיכום במטה הפעילים שלו הוא ציין כי "הבאנו תוצאה מדהימה. עבדנו עם תקציב זעום אבל עם רוח מאוד גדולה. אנחנו לא יוצאים כמובסים אלא מסיימים בראש מורם, ניהלנו קמפיין מטורף של אומץ ונחישות. קמפיין שכולו לב ונשמה, חבורה שלמה של מתנדבים אמיצים שמטרה אחת לנגד עיניהם – לקדם את חריש. ממחר מתחילה העבודה האמיתית – להמשיך ולקדם את המטרות לשמן יצאנו לדרך ולפעול בכל כוחנו מתוך אמונה גדולה בדרכנו ובבשורה הגדולה שהבאנו לחריש".

הקול החילוני הכריע

יצחק קשת (44) מתגורר בחריש שנים רבות והוא חלק מגרעין ההתיישבות של הישוב הוותיק בעיר. עם השינויים המשמעותיים שחלו והפיכת הישוב הקטן לעיר חדשה, התמודד קשת על ראשות העיר ובשתי מערכות הבחירות הקודמות (2013, 2018) הוא ניצח ברוב ניכר כבר בסבב הבחירות הראשון. בבחירות הנוכחיות הוא לא הצליח בסבב הראשון לזכות בלמעלה מ-40% מקולות הבוחרים ונאלץ להתמודד בסבב בחירות נוסף, מול יוחאי פרג'י.

בפרק הזמן שחלף בין בחירות סבב א' עד למועד הבחירות השני חתם קשת על הסכמים קואליציוניים עם מפלגות הליברלים, חריש ביתנו, עוצמה לחריש ובית טוב, ששרטטו את הדרך בה תצעד העיר והבטיחו במידה רבה את אופייה הליברלי.

הקואליציה שקשת הרכיב עם עידית ינטוב, שלמה קליין, שני גרינברג ומשה בן זיקרי

מהלך זה גם עזר לו לזכות ב"קול הצף", כ-4,000 מצביעים, רובם מהמגזר החילוני, שלא בחרו בו או בפרג'י בסבב הבחירות הראשון.

במסגרת חלוקת התפקידים בקואליציה בראשותו של קשת, ועל פי ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו, שני גרינברג, ראש סיעת הליברלים, תשמש כסגניתו וכממלאת מקומו. עידית ינטוב, ראש סיעת חריש ביתנו, תשמש כסגנית ראש העיר במחצית הראשונה של הקדנציה ותוחלף על ידי משה בן זיקרי, ראש סיעת עוצמה לחריש, במחצית השנייה.

חריש יוצאת לפרק נוסף של חמש שנים במהלכן עליה להתמודד עם האתגרים המשמעותיים הניצבים לפתחה בתחומי התעסוקה, התחבורה וסוגיות הליבה בנושא ניהול החיים המשותפים בעיר.


ההסכמים שנחתמוליכוד וחריש ביתנו ליכוד ועוצמה לחרישליכוד והליברלים


לקריאה נוספת: הכירו: אלו חברי המועצה החדשים של חריש לשנים 2028-2024


פרוייקטים בחריש

לוח דירות חריש

תגובה אחת לפוסט זה

השאר תגובה

פרויקטים